Urodzony w 1959 roku w Pabianicach. W latach 1980-1986 związany z łódzkim środowiskiem artystycznym. W 1988 zamieszkał w Warszawie. Od 2006 roku prowadzi nomadyczny tryb życia: w 2006 roku żył i pracował w Grecji, następnie przez dwa semestry na przełomie 2008 i 2009 roku prowadził gościnną pracownię na Akademii Sztuk Pięknych (AVU) w Pradze.
Jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystów współczesnych. Jest autorem obiektów, instalacji, filmów wideo, wideoinstalacji, fotografii, działań multimedialnych. Swoją działalność artystyczną rozpoczął na początku lat 80., odnosząc się do aktualnych wydarzeń politycznych. W grudniu 1981 roku w reakcji na wprowadzenie stanu wojennego projektował ulotki i plakaty przeciwko wydarzeniom w kopalni Wujek. Drukował też ulotki dla „Solidarności”. Wiosną 1982 roku miał pierwszą indywidualną wystawę na łódzkim Strychu, jesienią został aresztowany przez Służbę Bezpieczeństwa i skazany na półtora roku więzienia za przygotowywanie i kolportaż antyreżimowych druków. Okres ten uważa się za formujący dla jego osobowości twórczej. Po wyjściu z więzienia, w latach 1983-1986, włączył się w działalność łódzkiej Kultury zrzuty, czyli spontanicznej inicjatywy artystów z całej Polski i zza granicy, skupionej wokół łódzkiego Strychu. W tym czasie powstały pierwsze prace wideo: „Obrzędy intymne” (1984) „Perseweracja mistyczna” (1984), „Jak tresuje się dziewczynki” (1987). Pod koniec lat 80-tych, mieszkając przez dwa lata z Zofią Kulik i Przemysławem Kwiekiem, uczestniczył w wielu pracach Zofii Kulik, pozując do jej fotografii. W latach dziewięćdziesiątych jego wcześniejsza twórczość została uznana za prekursorską wobec tzw. sztuki krytycznej, a on sam określony mianem „ojca sztuki krytycznej”. Zaczął wystawiać w galeriach, a jego prace spotkały się ze sporym odzewem. Libera rozpoczął wówczas tworzenie rzeźb i obiektów. Wtedy powstały m.in. prace „Christus ist mein Leben” (1990), „Kąpielowicz” (1991). Nawiązując do swojego filmu „Jak tresuje się dziewczynki” z 1987, w połowie lat 90. stworzył serie fikcyjnych zabawek dla dzieci, służących do „tresury”, wyuczania określonych zachowań w przypisanych im rolach płciowych i społecznych. Najsłynniejszą pracą, a jednocześnie wywołującą duży szum medialny, jest praca z 1994 „Lego. Obóz koncentracyjny”, na którą składa się cykl fotografii i opakowań klocków lego, z których artysta sugerował zbudowanie obozu koncentracyjnego. Na początku lat 2000. Libera zaczął realizować swoje cykle fotograficzne, „Pozytywy” (2002-2003), „Mistrzowie” (2004) oraz cykl „The Gay, Innocent and Heartless”, zaprezentowany w przestrzeni wystawienniczej Fundacji Profile w 2008, której towarzyszyło wydanie autorskiej książki pod tym samym tytułem. Od 2010 z pomocą Fundacji Profile realizuje projekt „Rzeczywistość jest płaska”, który jest badaniem relacji między dwu- i trójwymiarowością przestrzeni. Jednym z jego efektów była wystawa zaprezentowana w 2010 roku w siedzibie Fundacji Profile.
Wybrane wystawy indywidualne
2021
Miary metryczne i jednorożec, 66P, Poznań
2020
Najnowsza Antykoncepcja Fotografii Dokumentalnej, MCSW Elektrownia, Radom
2015
To nie moja wina że otarła się o mnie ta rzeźba, Królikarnia, Warszawa
2014
Noc sądu, Galeria Labirynt, Lublin (z Roee Rosen)
2013
Płaska rzeczywistość, Atlas Sztuki, Łódź
Wojna:obrazy martwe i ruchome, Państwowa Galeria Sztuki, Warszawa
Positive, Kraszewski Museum, Dresden
2010
Rzeczywistość jest płaska. W toku Prac, Fundacja Profile, Warszawa
Zbigniew Libera. Prace z lat 1982 – 2008, Biuro wystaw Artystycznych, Wrocław
2009
Zbigniew Libera. Prace z lat 1982 – 2008 Zachęta Narodowa Galeria Sztuki / Zacheta National Gallery of Art, Warszawa
2008
The Gay, Innocent and the Heartless, Fundacja Profile/ Profile Foundation, Warszawa
La Vue, Fotografická galerie Fiducia, Ostrava
Mistrzowie i Pozytywy, Galeria BWA, Zielona Góra
2007
Photographs, Galerie Krinzinger, Wien
Pozitivy, Stredoeurópsky dom fotografie, Bratislava
2006
Work From 1984–2004, University of Michigan, Ann Arbor
Fotografie, Galeria Raster, Warszawa
Nouvelles impressions d’Afrique, Galerie Anne de Villepoix, Paris
Ce que fait E’Stafette, L’Institut Polonais, Paris (& Darek Foks, trans. Erik Veaux, Onestarpress)
Pozytivy, Polsky Institut, Praha
2005
Mistrzowie i Pozytywy, Instytut Polski, Sofia
Co robi łączniczka, Galeria Kronika, Bytom (& Darek Foks, Ars Cameralis)
2004
Mistrzowie i Pozytywy/Masters and Positives, Galeria Atlas Sztuki, Łódź;
Państwowa Galeria Sztuki, Sopot; Galeria BWA Awangarda, Wrocław; Galeria
Miejska Arsenał, Poznań; Biblioteka Płockiego Towarzystwa Naukowego, Płock
Positives, Casino Luxembourg; Gallerie RLBQ, Marseille; Gallerie Danysz, Paris
2000
The Other Type of Prison, American-European Art Associates, New York
1998
Correct Me If I’m Wrong, Guy Mc Intyre Gallery, New York
1997
Correct Me If I’m Wrong, Galleri Wang, Oslo; Galleri Faurschou, København
1996
Urządzenia korekcyjne/Corrective Facilities, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski/Centre for Contemporary Art Ujazdowski Castle, Warszawa
1993
Prace z powietrzem i elektrycznością, ZPAP Galeria na Mazowieckiej, Warszawa
1992
Prace z powietrzem i elektrycznością, Galeria Laboratorium, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski/Centre for Contemporary Art Ujazdowski Castle, Warszawa
1990
Galeria Teatru Studio, Łódź
1989
Video. Rysunki. Obiekty, Galeria Graodyka BWA, Lublin Wybrane
2021
Na papierze, Fundacja Profile, Warszawa
Pokaz Zamknięty, Galeria Asymetria, Warszawa
Ciotka Kena, lokal_30, Warszawa
Rzeźba w poszukiwaniu miejsca, Zachęta-Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa
2020
Kradzieże i zniszczenia, Galeria Arsenał, Białystok
2019
FOGHORN. Wątek transformacji w pracach z Kolekcji II, Galeria Arsenał, Białystok
Body Works. Wystawa i zdarzenia wokół ciała, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot
Odjazd, BWA, Wrocław
Znak pusty / archiwum, Asymetria / Wolskie Centrum Kultury, Warszawa
Polska gościnność, Muzeum Współczesne, Wrocław
Prywatne mitologie. Urodziny Marty – wystawa stała z międzynarodowej kolekcji sztuki współczesnej Muzeum Współczesnego, Muzeum Współczesne, Wrocław
2018
Czym jest Oświecenie? 200 lat Gabinetu Rycin BUW, Muzeum nad Wisłą, Warszawa
MEDYTACJE FIBONACCIEGO + sztruksowy zając | wobec Katarzyny Kobro (1898-1951), Państwowa Galeria Sztuki, Sopot
Pokój na świecie zaczyna się przy rodzinnym stole, Centrum Kultury Zamek, Poznań
Niepodległe. Kobiety a dyskurs narodowy, Muzeum nad Wisłą, Warszawa
2017
Od Sztucznej rzeczywistości do selfie. Autoportret w polskiej sztuce współczesnej, BWA, galeria Awangarda, Wrocław
Targi sztuki COSMOSCOW, Gostiny Dvor, Moskwa
Czarna wiosna. Wokół wrocławskiej niezależnej sceny muzycznej lat 80. , Muzeum Współczesne, Wrocław
The Finger- wystawa organizowana przez galerie Raster i Raw Art w ramach targów sztuki Fresh Paint, Raw Art Gallery, Tel Aviv
Retusz, Galeria Duża Scena UAP, Poznań
Teraźniejszość? , Galeria Sztuki Współczesnej, Opole
2016
Z głębi. Artyści Muzeum Śląskiemu, Muzeum Śląskie, Katowice
Działania z rodziną, Galeria Raster, Warszawa
Wobec awangardy XX wieku, Atlas Sztuki, Łódź
Będzie lepiej i coraz lepiej? Prezentacja Kolekcji II, Galeria Arsenał, Białystok
Niesamoświadome. Muzeum Archeologiczne jako pełen niespodzianek i przygodności kosmos rzeczy, zdarzeń, ludzi i nie-ludzi, Muzeum Archeologiczne, Kraków
Salon Odrzuconych, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot
Chleb i róże. Artyści wobec podziałów klasowych, Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Warszawa
Wyświetlanie widzenia, Galeria Salon Akademii, Warszawa
Intermarium, Galeria Futura, Praga
Medycyna w sztuce, MOCAK, Kraków
Nieczytelność. Palimpsesty, Muzeum Pana Tadeusza, Wrocław
Rysy na powiece, Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Katowice
L’arte differente: MOCAK al MAXXI, MAXXI Narodowe Muzeum Sztuki XXI wieku, Rzym
2015
Wyspa 3.0. Mapa i terytorium, Instytut Sztuki Wyspa, Gdańsk
Stance or Distance? , Contemporary Art Museum, Kumamoto
Dzikie pola. Historia awangardowego Wrocławia, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa
Ruchome obrazy, BWA Wrocław, Wrocław
Polska – Izrael – Niemcy: Doświadczenie Auschwitz, MOCAK, Kraków
Stan życia. Polska sztuka współczesna w kontekście globalnym, National Art Museum of China, Pekin
Kolekcja dra Wernera Jerke. Wybór, Atlas Sztuki, Łódź
Prawda, Dobro, Piękno, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa
Gender w sztuce, MOCAK, Kraków
Ars Moriendi/Sztuka umierania, BWA Galeria Sztuki Współczesnej, Tarnów
Vertical Reach, Art Space, New Haven
Umenie na hlave. Poľské súčasné umenie / Procedures for the Polish Art Today, Kunsthalle Bratislava
2014
Postęp i higiena, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa
Grażyna Kulczyk Collection. Everybody is Nobody for Somebody, Fundacion Banco Santander, Madrid
2013
Wolny strzelec, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa
2011
Studio Formy Otwartej Zbigniewa Libery, tranzitdisplay, Praga
Historia w sztuce, Muzeum Sztuki Współczesnej (MOCAK), Kraków
The Power of Fantasy, Palais des Beaux-Arts (BOZAR), Bruksela
2010
Ostatni film. Artyści o porażkach swoich i swojej galerii, Galeria Raster, Warszawa
Wyjście ludzi z miast, Kronika Centrum Sztuki Współczesnej, Bytom
Dziewięć tytułów, Biuro Wystaw Artystycznych Zielona Góra, Zielona Góra
Nothing important, is just art, The National Brukenthal Museum, Sibiu
Case for reoccurrence of child illnesses, Karlin Studios, Prague
Minimal Differences, White Box, New York City, NY
Powtórka z Teorii Widzenia, CSW Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa
Na okrągło: 1989 – 2009, Instytut Sztuki Wyspa, Gdańsk
Mógłbym żyć w Afryce, Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Warszawa
Press Art , Sammlung Annette und Peter Nobel, Museum der Moderne Salzburg, Salzburg
Agents & Provocateurs, Hartware MedienKunstVerein, Dortmund
Neighbours/ Nachbarn. German motifs in contemporary Polish art, Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, Gdańsk
Sukienka, Centrum Kultury Zamek, Poznań
Early Years, Kunst-Werke Institute for Contemporary Art , Berlin
Morality ACT IV: I could live in Africa, Witte de With Center for Contemporary Art, Rotterdam
Sprawdzam płeć/ Gender Check, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki/Zachęta National Gallery of Art, Warszawa
2009
Ukryta Dekada, Polska sztuka wideo 1985 – 1995, Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, Kraków
Storia Memoria Identità: fotografia contemporanea dall’Est Europa, Fondazione Cassa di Risparmio di Modena, Modena
Sukienka, Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej „ELEKTROWNIA”, Radom
Agents & Provocateurs, Institute of Contemporary Art, Dunaújvàros, Dunaujvaros
Gender Check. Rollenbilder in der Kunst Osteuropas, Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig, Wien
Performance Art of the 80’s Comparision: Jiri Kovanda, Hassan Sharif, Zbigniew Libera, Tina B. The Prague Contemporary Art Festival 09, Praha Crossing
Frontiers, Galeria hlavního mêsta Prahy, Praha
Ohne Uns!, Prager Spitze, Dresden
The social critique 1993-2005, Kalmar Konstmuseum, Kalmar
Interwencje, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa
Poszliśmy do Croatan, Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu, Toruń
Szczyt bohaterów, Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, Kraków
Na okrągło: 1989 – 2009, Hala Stulecia, Wrocław
Weltpanorama, 6 Biennale Fotografii. Fotografia/ideologia/polityka, Poznań
Uroki Władzy (O władzy rozproszonej, Ideologii i widzeniu), Galeria Miejska Arsenał, Poznań
Agent Absurd, Golden Thread Gallery, Belfast Wasser und Wein, Der Katholische
Faktor in der zeitgenössischen Kunst, Städtischen Galerie Leerer Beutel, Regensburg
43 zagrebački salon. Primijenjene umjetnosti i dizjan, Zagreb
Fotojam, Dům pánů z Kunštátu, Brně
2008
Mediation Biennale 08, Mediation Biennale, Poznań
Zabawy dużych chłopców, Galeria Appendix 2/Gallery Appendix2, Warszawa
Demons. Contemporary Artists from Poland and Israel and the Spirits of the Time, MoBy, Bat Yam, Israel
Punkty odniesienia / Points of Reference, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa
Regarde de tous tes yeux, regarde, L’art contemporain de Georges Perec, Musée des Beaux-Arts, Nantes
Babylon. Mythos Und Wahrheit, Pergamonmuseum, Berlin
Przełóż to: Kolekcja niemożliwa, Instytut Sztuki Wyspa, Gdańsk
Efekt czerwonych oczu – Polska fotografia XXI wieku, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa
Opowiedziane inaczej, Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, Gdańsk, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa
International Triennale of Contemporary Art – Re-Reading the Future,
International Triennale of Contemporary Art (ITCA), Prague
Lost Paradise – The Angel’s Gaze, Zentrum Paul Klee, Bern
Ad Absurdum, MARTa Herford Museum of Art and Design, Herford
Raster. Transfert Gallerie Polacche a Roma 3, Instituto Polacco di Roma
Medium…Post…Mortem…,Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej, Słupsk
Historia się powtarza, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa
All that Cinema, Ludwig Museum. Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum, Budapest
2007
Artyści polecają się nawzajem, Galeria Appendix 2, Warszawa
Depresja, Galeria Arsenał, Białystok
Dowcip i władza sądzenia (asteizm w Polsce)/Wit and the Power of Judgement (Asteizm in Poland), Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski/Centre for Contemporary Art Ujazdowski Castle, Warszawa
Attitude 2007. The House of Human Beings – Authentically Blessed Jubilance, Contemporary Art Museum, Kumamoto
Lego, Space, Bratislava
Bodycheck, 10. Triennale Kleinplastik, Fellbach
Nachbarn. Deutche Motive in Polnischer Gegenwartskuntm, Kulturforum Altona, Hamburg
The Lost Moment, Gesellschaft für Künstlerische Forschung, Berlin
History Repeats Itself, Hartware MedienKunstVerein, Dortmund; Kunstwerke Berlin
Mamidło. Kobieta jako fenomen nasycony, Galeria Program, Warszawa
Chodź opowiem ci pewną historię, Galeria Manhattan, Łódź
2006
Post modelism, Bergen Kunsthalle, Bergen Geschichten, Geschichte, Fotomuseum, Winterthur
Photo-Trafic, Centre d’Art Contemporain, Genève
Is it better to be a good artist or a good person?, Rental Gallery (Raster), Los Angeles
Bad News, Galeria Kronika, Bytom
Manipulations. On Economies of Deceit, Prague Biennale II, National Gallery, Prague
Ciepło – zimno. Letnia miłość, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki/Zachęta National Gallery of Art, Warszawa
The 80’s. A Topology, Museu Serralves, Porto
2005
Umysłowość, Biennale 2006, Łódź
Broniewski, Galeria Raster, Warszawa
Second Present, Trafo Gallery, Budapest
Post-modellismus, Models in Art, Krinzinger Projekte, Wien
Peinture d’histoire(s): Astrid Klein, Marta Rosler, Zbigniew Libera, Gallerie Anne de Villepoix, Paris
Prague Biennale 2, Národní galerie, Praha
Strażnicy doków, Instytut Sztuki Wyspa, Gdańsk
Sicht Der Dinge, Positionen Aktueller Kunst in Polen, Ostdeutsche Galerie, Regensburg
Faites vos Jeux! Kunst und Spiel Seit Dada, Akademie der Künste, Berlin; Kunstmuseum Lichtenstein, Vaduz
Potencjał. Kolekcje sztuki współczesnej dla muzeum, budynek Metropolitan, Warszawa
Only Make Believe: Ways of Playing, Compton Verney, Warwickshire
Falsche Erwartungen, Zeitgenössische Kunst aus Polen, Kunsthalle Darmstadt, Darmstadt
Revange on realism. The fictious Moment in Current Polish Art, Krinzinger Projekte, Wien
W stronę innego. Obserwacje i interwencje, Galeria BWA, Katowice
2004
Warszawa – Moskwa/Moskwa – Warszawa 1900–2000, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki/Zachęta National Gallery of Art, Warszawa
Inc., Sztuka wobec korporacyjnego przejmowania miejsc publicznej ekspresji (w Polsce), Galeria XXI i Galeria Program, Warszawa
De ma fenêtre, Ecole Nationale Superieure des Beaux-Arts, Paris
Paisatges Mediatics, Fundacio “laCaixa”, Tarragona
E.U Positive – Kunst aus dem Neue Europa, akademie der Künste, Berlin
Mèmories du temps de l’immaturitè, Passage de Retz, Paris
Privatisierungen, Zeitgenössische Kunst aus Osteuropa, Kunst-Werke, Berlin
Pod flagą biało-czerwoną. Nowa sztuka z Polski/Under The Red & White Flag, New Art from Poland, Estonian Art Museum, Tallinn; Contemporary Art Centre, Vilnius; Nizhny Novgorod branch of the National Centre for Contemporary Art, Arsenal, Niznhy Novgorod; Nizhny Tagil Museum of Fine Arts, Niznhy Tagil; National Centre for Contemporay Arts, Moskwa
2003
Sztuka III RP, Centrum Rzeźby Polskiej, Orońsko
InteGracja. Sztuka wobec acedii, Galeria Program, Warszawa
Neuropa, Galeria XXI, Warszawa
2002
Polska, Teatr Academia, Warszawa
Co widzi trupa wyszklona źrenica, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki/ Zachęta National Gallery of Art, Warszawa
Niebezpieczne związki, Galeria Miejska Arsenał, Poznań
Mirroring Evil: Nazi Imagery/Recent Art, Jewish Museum, New York
2001
Irreligia, Atelier 340, Bruxelles
Milano Europa 2000. The End of the Century, the Seeds of the Future, Milano
Ironia, Fundació Joan Miró, Barcelona
Zimna wojna sztuki ze społeczeństwem, Stowarzyszenie Teatralne Łaźnia, Kraków
Na wolności/w końcu, Królikarnia Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie, Warszawa
Negocjatorzy sztuki. Wobec rzeczywistości/Negotiators of Art. Facing Reality,
Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, Kraków
2000
Scena 2000, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski/Centre for
Contemporary Art Ujazdowski Castle, Warszawa
In Freiheit/Endlich, Staatliche Kunsthalle, Baden-Baden
Postindustrial Sorrow, Kunsthalle, Wiesbaden
What, how and for whom, HDLU, Zagreb
L’Autre moitié de l’Europe, Galerie National du Jeu De Paume, Paris
The Toy Show, Nikolai Fine Art, New York
L’autre moitiè de L’Europe. Realitè sociale. Existence. Politique, Jeu de Paume, Paris
Negocjatorzy sztuki. Wobec rzeczywistości/Negotiators of Art. Facing Reality, Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, Gdańsk
After the Wall, Hamburger Banhof, Berlin
1999
Aspects/Positions, MMKSLW, Wien
After the Wall, Moderna Museet, Stockholm
Refleksja konceptualna w sztuce polskiej. Bieżące praktyki, ruchome horyzonty/Conceptual Reflection in Polish Art. Current Practices, Mobile Horizons, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski/Centre for Contemporary Art Ujazdowski Castle, Warszawa
Generations. Rösa für Jungs, Helbllau für Mädchen, Neue Gesselschaft für Bildende Kunst, Berlin
Rondo, Ludwig Múzeum – Kortárs Müvészeti Múzeum, Budapest
Persuasion, Lombard and Fried Gallery, New York
Absence/Presence, Nash Gallery, University of Minnesota, Minneapolis
Polish Art at the End/Beginning of the Century, Manege – Central Exhibition Hall, Pushkin Gallery 10, St. Petersburg
1998
Poliptyk, VII Bienale Wobec Wartości, Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Katowice
Medialisation, Edsvik Konst, Stockholm
Janine Antoni, Wim Delvoye, Christian Lemmerz, Zbigniew Libera, Mark Quinn, Galleri Faurschou, København
11th Tallinn Print Triennal, Rotermann’s Salt Storage Arts Centre, Tallinn
Fragment kolekcji 3, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki/ Zachęta National Gallery of Art, Warszawa
W tym szczególnym momencie/At the Time of Writing, Centrum Sztuki
Współczesnej Zamek Ujazdowski/Centre for Contemporary Art Ujazdowski Castle, Warszawa
1996
The Thing Between, Technische Samlungen der Stadt, Dresden
Universalis, 27a. Bienal de São Paulo, São Paulo
Videomentale. Sechs Künstlerische Positionen aus Polen, Foro Artistico in der Eisfabrik, Hanover
9. Video Fest 96, Podewil, Berlin
1995
New’s For New Years, Künstlerhaus Bethanien, Berlin
Antyciała/Antibodies, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski/Centre for Contemporary Art Ujazdowski Castle, Warszawa
Beyond Belief, Museum of Contemporary Art, Chicago
Zbigniew Libera, Mariola Przyjemska, Roman Stańczak, Skuc Galerija, Ljubljana
Universalis, XXIII Bienal Internacional de Arte São Paulo, São Paulo
Rysunek – Pierwszy zapis (z pracownia 60 artystów), Muzeum im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni, Warszawa
1994
Zetigenössische Polbische Kunst, Kunstverein, Freiburg
Videospaces, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot
Europa, Europa. Das Jahrhundert der Avantgarde in Mittel- und Osteuropa, Kunst- und Ausstellungshalle der Bundesrepublik Deutschland, Bonn
Medienbiennale Minima Media, Kunsthalle Elsterpark und Fabrikhallen der Ehemalingen VEB, Buntgamwerke, Leipzig
1993
Emergency, Aperto93, XLV Biennale di Venezia, Venezia
Unvollkommen, Museum Bochum, Bochum
Marek Kijewski i Zbigniew Libera, V.I.T.R.I.O.L, Galeria Arsenał, Białystok
1992
Miejsca nie miejsca. Najnowsza rzeźba polska, Centrum Rzeźby Polskiej, Orońsko
Current Situation 3:3, Otso Gallery, Espoo
Perseweracja mistyczna i róża/Mystical Perseveration and Rose, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot
XI Spotkania Sztuki Aktywnej, Konin ’92
1991
Festival de Performances, Galeria de Arte Valgamedios, Madrid
The 4th Fukui International Video Biennale, Fukui Prefectural Museum of Fine Arts, Fukui
Kunst-Europa. Aktuelle kunst aus Polen, Brühler Kunstverein, Bonn; Villa Minima, Orangerie Schloss, Augustusburg
Veni. Video. Vici. CSCE Symposium on Curtural Heritage, Kraków, Bakunin w Dreźnie/Bakunin in Dresden, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski/Centre for Contemporary Art Ujazdowski Castle, Warszawa
Doppelte Identität. Polnische Kunst zu Beginn der neunziger Jahre, Landesmuseum, Wiesbaden
Miedzynarodowy Festiwal Wizualnych Realizacji Okołomuzycznych WRO, Wrocław
1990
AVE Festival, Arnheim Bakunin in Dresden, Kunstpalast, Düsseldorf Querspur Videofestival, Linz
1989
Suplements. Contemporary Polish Drawings, John Hansard Gallery, Southampton
Polak, Niemiec, Rosjanin/Pole, German, Russian, dawna fabryka Norblina/former Norblin’s factory, Warszawa
Libera, Truszkowski, Rydecki, Galeria PO, Zielona Góra
31 obrazów z historii polskiej awangardy filmowej, Łódzki Dom Kultury, Łódź
1988
Teraz jest teraz/Now is Now, Galeria Wyspa, Gdańsk
Plener PSEP, Obserwatorium astronomiczne, Festiwal Nowe Media, Olsztyn
Zająć pozycją. Artyści wobec sytuacji sztuki współczesnej, Galeria Stodoła, Warszawa
Polska fotografia intermedialna lat 80., Galeria Miejska Arsenał, Poznań
1987
Erotyzm i satyra, Foto Galerie Gauss, Stockholm
II Biennale Sztuki Nowej, Zielona Góra
Co słychać/What’s up?, dawna fabryka Norblina/former Norblin’s factory, Warszawa
1986
Ekspresja lat 80-tych, Galeria BWA, Sopot
Pozdrawiamy urzędników sztuki, Pod Jaszczurami, Kraków
XIV Festiwal Sztuki Potrzebnej, Miejski Ośrodek Kultury, Kłodzko
1985
II Plener w Teofilowie(impreza Kultury Zrzuty)
III Festiwal Filmu Prywatnego „Nieme Kino”, (impreza Kultury Zrzuty), Strych, Łódź
Festiwal Porno (impreza Kultury Zrzuty), Strych, Łódź
1984
II Festiwal Filmu Prywatnego „Nieme Kino”, Strych, Łódź