Książka pod redakcją Bożeny Czubak
Rok wydania: 2011
Strony: 208
Oprawa: miękka
Około 200 zdjęć
Książka wydana dzięki wsparciu Miejskiego Ośrodka Sztuki w Gorzowie Wielkopolskim.
Cena: 30 20 zł
[…] Niemal na wszystkich powtarza się motyw ufryzowanej głowy. Uproszczone sylwetki en face lub z profilu, z całą paletą stylów popularnej kultury, od retro po new age; klisze zaludniające masową wyobraźnię szkoloną na komiksach, fotosach, okładkach płyt, mające też odniesienia w przetwarzanych i powielanych „głowach z magazynów” Warhola. Niekiedy w tych wizerunkach fryzjerskich usług rozpoznajemy rysy twarzy znanych z ekranu czy estrady. W końcu nie chodzi tu o fryzurę, ale o styl obejmujący więcej niż reklamowaną usługę, styl w którym potencjalny klient/klientka ma się poczuć wyrażony/wyrażona i wybrać samego/samą siebie pod reklamowaną postacią. „Wyglądać” zamiast „mieć” to w społeczeństwie spektaklu kolejna forma deprywacji, w której rzeczywiste ustępuje miejsca swojej semiotycznej reprezentacji. Zgodnie z zasadami image industry powołaniem tych reklam nie jest zaspakajanie, ale wytwarzanie potrzeb, zaś ostatecznym produktem jest ich konsument/konsumentka, któremu/której oferuje się jego/jej własne wizerunki.
fragment wstępu do książki „Panie i Panowie”