Hal Bromm Gallery, Nowy Jork, 1987
Na ścianach odnowionej galerii na Lower East Side artysta wyświetlił obrazy trzech okien wychodzących na zdewastowane otoczenie – w dzielnicy, w której zaczynała się przebudowa. Dzięki nałożeniu slajdów na parapecie jednego z okien można było zobaczyć przedstawienie lornetki leżącej na czasopismach poświęconych nieruchomościom. Jak pisał Denis Hollier: „Wodiczko wystawia system nieruchomości, któremu potrzebna jest sztuka, obnaża warunki jej możliwości, pokazuje na wystawie jej miejsce; wyciąga z rezerwatu jej zabezpieczającą funkcję. W środowisku miejskim nie ma chyba wyraźniejszego znaku bogacenia się danego rejonu niż pojawienie się galerii sztuki”.
Denis Hollier, Gdy miasto śpi, przeł. Adam Szymczyk, w: Krzysztof Wodiczko. Sztuka publiczna, Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa 1995, s. 137.