W pierwszej połowie lat 80. artystka zrealizowała szereg prac, w tym monumentalnych płócien o reliefowych, grubych powierzchniach. Ich rozrastające się, wielowarstwowe struktury powstawały z papieru, tektury, skręcanych płócien i tkanin, kawałów surowego drewna nabijanych szpilkami, owijanych drutem i malowanych grubymi warstwami farby. Niezwykle ekspresyjne kompozycje łączyły mięsistość materii skłębionych tkanin i stężałej farby z niemal fizycznie odczuwalną ostrością metalowych szpilek i drutów. Obrazy malowane, nabijane a nawet wyrąbywane siekierą noszące w sobie ślady fizycznego wysiłku są niezwykłym świadectwem zmagania z materią. Jej organiczne, nabrzmiewające formy często przybierają waginalne kształty, w sensualny sposób odnosząc się do seksualnej tożsamości autorki.
Aseret W, 1983, szpilki, drut cynkowy, karton, papier, akryl, olej na płótnie 147 x 155 cm
Aseret B, 1983, szpilki, drut mosiężny, karton, akryl, olej na płótnie 150 x 200 cm
Aseret drewno, 1983, szpilki, drewno, karton, tkanina, akryl, olej na płótnie 150 x 200 cm
Spalone płótno, 1983, szpilki, drut mosiężny, karton, akryl na płótnie 75 x 106 cm
Szpilki płci, 1984, szpilki, papier, tkanina, drut mosiężny, akryl, olej na płótnie 68 x 95 cm
Numer 1, 1984, szpilki, olej na płótnie 100,5 x 99,5 cm
Aseret Trou, 1984, szpilki, drewno, karton, papier, tkanina, olej na płótnie 150 x 200 cm
Surowe oblicze, 1987, szpilki, papier, karton, drewno, płótno, akryl 49 x 58 cm