W drugiej połowie lat 80. w praktyce artysty zaczęły dominować zainteresowania materiałowym aspektem sztuki. Powstały serie prac, w których używał sadzy, tłuszczu, cynku, złota, ziemi. Budowane z uproszczonych geometrycznych kształtów i jednocześnie niezwykle sensualnych powierzchni, które powstawały z nawarstwiania sadzy, wosku, pigmentu, werniksu. Oszczędne w formach i kolorach obrazy charakteryzowały się matowymi, głęboko czarnymi i chłonącymi światło powierzchniami. Kluczową cechą tych obrazów był sposób traktowania materii, ich substancjalność. Odwoływanie się do zmysłowej percepcji łączyło je z fenomenologiczną orientacją minimalizmu, w której „ja wyrażam” zostało zastąpione przez „ja postrzegam”.
Blue Lake Rough Path Green Sky, 1989, sadza, pigment, ołówek, werniks, klej, płótno, 80 x 60 cm
Double Blue Lake, 1989, olej, pigment, płótno, 132 x 102 cm
Man in the Night (to Barnet Newman), 1989, sadza, płatki złota, werniks, płótno, 160 x 120 cm
Green Lake Along Blue Path, 1990, sadza, pigment, olej, klej, płótno, 105 x 130 cm
Living Mind, 1990, sadza, pigment, werniks, klej, płótno, 120 x 120 cm
Troublemaker, 1992, sadza, pigment, werniks, klej, płótno, 71 x 80 cm
Red Rock at Dawn, 1994, sadza, pigment, ołówek, werniks, klej, płótno, 160 x 120,5
Red (Rock) Book, No 3, 1995, sadza, pigment, werniks, płynny wosk, płótno, 120,5 x 120,5 cm